Case: Aito Säästöpankki – Strategian läpimurto

Voiko pankki olla oikea ystävä?

”Mietimme kaksi vuotta sitten laajennetulla johtoryhmällä, mikä on se seuraava juttu, joka meidän pitäisi tehdä. Haluamme olla asiakkaidemme kanssa, kuten ystävät on ja siitä lähti kehkeytymään idea Aitoa ystävyyttä -hankkeesta. Kysymyksenä oli, miten voisimme lanseerata tämän niin, että aidosta ystävyydestä tulisi meille toimintatapa”, Aito Säästöpankin toimitusjohtaja Pirkko Ahonen kertoo.

Kun Aito Säästöpankin alueelliset pankit fuusioituivat, tarvittiin kirkkautta yhteisestä tulevaisuudesta. Jotta strategia voisi toteutua, piti luoda yhteinen tarina, joka kuvaisi kaikille samalla tavalla, mitä ollaan tekemässä ja miten.

”Olemme alusta alkaen treenanneet koko porukan kanssa, mitä aitoa ystävyyttä tarkoittaa arjen tekemisessä, jotta saamme tarinan elämään”, Aito Säästöpankin liiketoimintajohtaja Heini Piitulainen jatkaa.

Läpimurto-lähetyksessä Pirkko Ahonen ja Heini Piitulainen kertovat, miten Aitoa ystävyyttä -hankkeessa tehtiin pankin vahvimmista piirteistä todellinen kilpailuetu. Katso Läpimurto-lähetyksessä käyty keskustelu yllä olevalta videolta.