Case: DB Schenker – Matka Sales Base Camppiin

YHTEISTYÖTÄ MYYNNIN JA TUOTANNON VÄLILLE

Liikevaihtomme on kasvanut tavoitteiden mukaisesti. Yleinen ilmapiiri on parantunut ja tekemisessä on tapahtunut tasonnosto. Myynnin johtoryhmälle on syntynyt uusia toimintatapoja ja myyjille konkreettisia työkalupakkeja. Selkeää kehitystä on nähtävissä myös myyjiemme aktiivisuudessa ja kyvykkyydessä keskustella asiakkaiden kanssa. Ehkä jopa parhaiten yhteinen matka näkyy sisäisessä yhteistyössä myynnin ja tuotannon välillä. Ihmiset luovat nyt yhdessä asiakasarvoa”, DB Schenkerin kaupallinen johtaja Joni Lehtonen kertoo.

LUPAUS JA TOTEUTUS KOHDANNEET

DB Schenker on merkittävä toimija alallaan Suomessa ja maailmalla. Vastatakseen toimialansa ja asiakkaidensa haasteisiin, DB Schenkerin täytyi löytää myynnissä ja tuotannossa asiakasarvoa tuottavia uusia toimintatapoja. Tähän työhön kumppaniksi valikoitui Trainers’ House.

”Kumppanivalintaan vaikutti Trainers’ Housen asiantuntemus eri osa-alueissa ja kyky aidosti kuunnella meitä myyntiprosessin aikana. Myyntiprosessi oli parhaiten valmisteltu ja tarpeitamme ja tilannettamme kuunneltiin sinnikkäästi. Pidimme siitä, että Trainers’ Housen myyjä otti vastuun myös hankkeen toteuttamisesta. Yhteistyössämme lupaus ja toteutus ovat kohdanneet”, Lehtonen jatkaa.

PERIKSIANTAMATON TIIMI

Trainers’ House ja DB Schenker rakensivat Schenkerin myyjistä ja tuotannon eri osa-alueiden vetäjistä voittavan huippumyyntitiimin, jolla on periksiantamaton halu löytää asiakkaille parhaat mahdolliset logistiset ratkaisut. Yhteistyölle asetettiin useita tavoitteita liittyen työssä jaksamiseen, työhyvinvointiin, myyjien taitojen kehittämiseen ja myynnin arjen työkaluihin.

Muutosmatkaa taivallettiin kolmessa ryhmässä kolmen eri moduulin kautta. Valmennuksissa käsiteltiin myyntiä, esiintymistaitoa, vaikuttavaa viestintää, neuvottelutaitoja sekä ajattelua omasta jaksamisesta ja kyvykkyydestä. Matka huipentui viimeisessä moduulissa yhteiseen toiminnalliseen marssiin läpi Nuuksion kansallispuiston.

”Tämä on ollut meillä iso hanke, mukana oli yli 90 schenkeriläistä. Olimme erityisen tyytyväisiä säännölliseen ohjausryhmätyöskentelyyn, jossa seurattiin hankkeen etenemistä. Muutenkin projektinhallinta oli ensiluokkaista ja yhteistyö ammattimaisesti toteutettua. Suosittelen Trainers’ Housea kumppaniksi muillekin myynnin ja henkilöstön kehityshankkeisiin. Tiimi laittoi itsensä todella likoon. Valmennuksissa jaetut tarinat ja opetukset tulivat kokemuksen ja sydämen kautta”, Lehtonen päättää.