Case: Kotipizza – MYYNTIORGANISAATIO

Hoivaorganisaatiosta myyntiorganisaatioksi

”Halusimme yhtenäisen ja suunnitelmallisen toimintatavan koko kenttäorganisaatiollemme. Aluepäälliköistä tuli myyntipäälliköitä ja tavoitteellisuus ja johtaminen otettiin toiminnan keskiöön”, kertoo Kotipizzan operatiivinen johtaja Marko Fonsén.

”Yhteistyön seurauksena myyntipäälliköiden työn suunnittelu on parantunut ja vältymme kiireisiltä tulipaloilta. Pidin kovasti valmentajastamme. Hän oli todella sitoutunut yhteistyöhömme ja pidimme tiiviisti yhtä koko muutosprojektin ajan. Näin pystyimme seuraamaan tavoitteitamme, työn etenemistä ja tuloksia.” Osallistava valmennustyyli antoi myös tilaa henkilöstölle. ”Valmennuksen aikana tuli esimerkiksi idea valkosipulisodasta, jossa ravintolat haastavat toisiaan kilpaillakseen lisämyynnillä. Tämä tuotti parhaimmillaan +400% lisämyyntiä”, Fonsén kertoo. ”Myyntipäälliköiden johtamisen kautta myös laatu on noussut ja yhteistyö tukee ilmeuudistuksiamme hyvin. Yhdyn henkilöstööni siinä, että tämä on ollut paras valmennuskokonaisuus, jossa olen koko urani aikana ollut.