Case: Lumene – My Wheel of Light

Uudistumisen kumppani

Lumene aloitti syksyllä 2016 kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen. Yritys hakee globaalia kasvua uudelleenlanseeraamalla Lumene-brändin. ”Samalla lähdimme kehittämään palvelun laatua ja kasvattamaan voimakkaasti myyntiä sekä tukemaan esimiehiä valmennustyössä”, Instore Sales Manager, Lumene Finland, Tiina Mehto-Vaittinen kommentoi. Lumenen ja Trainers’ Housen yhteistyö on kestänyt jo yli kaksi vuotta. Yhteistyö toimi hyvänä pohjana myös brändiuudistuksen tukemisessa.

Brändiä tukeva myyntikonsepti

Yhteistyön aikana Lumene ja Trainers’ House rakensivat yhtenäisen, uuden brändin mukaisen myyntikonseptin. Trainers’ House valmensi Lumenen esimiehiä sekä myyntikentän kohtaamaan asiakkaat uuden tarinan mukaisesti. ”Kirjoitimme käsikirjan esimiesten valmennuksen ja konsulenttien kehittymisen tueksi. Tämä on ollut onnistumisen kannalta merkittävää ja kirjaa on jatkettu sittemmin pidemmälle”, Mehto-Vaittinen kertoo.

Esimiestyö ratkaisee

Esimiehille on ollut arvokasta nähdä omien tiimiläistensä kehittyvän työssään. Yhteistyö koetaan todella tärkeäksi ja valmennukset ovat antaneet paljon uutta näkemystä ja vinkkejä myyntiin. Konsulenteilta on tullut palautetta, että valmennuksia ei saa missään nimessä lopettaa!”, Mehto-Vaittinen kiittää.

”Konsulenttimme ovat todella innoissaan uudistuksesta ja heillä on uudenlainen ote ja asenne myyntiin. Trainers’ Housen taustakoulutuksilla on ollut iso merkitys konsulenttien tapaan myydä”, Trade Marketing Manager, Lumene Finland, Anne Tuomikoski päättää.