Case: Olympiakomitea – Markkinoinnin läpimurto

Varainhankinnan kumppanuuksien lisääminen

Huippu-urheilu on rankka laji – paitsi kilpakentillä, myös taloudellisesti. Miten voidaan yhdistää urheilun ilo ja yritysasiakkaiden hyöty? Katso yllä olevalta Läpimurto-lähetyksen haastattelulta Olympiakomitean tarina.

Ennätystulos varainhankinnassa ja asiakastyytyväisyydessä

Olympiakomitea on toimijana kaikille tuttu, mutta harvempi tietää, millaisia kaupallisia mahdollisuuksia komitea kumppaneilleen mahdollistaa. Olympiakomiteassa halutaan paitsi edistää kansanterveyttä ja liikuntaharrastamista sekä mahdollistaa huippu-urheilua Suomessa, myös tuoda urheilu osaksi asiakasyritysten liiketoimintaa ja markkinointiviestintää.

Neljännes Suomen Olympiakomitean tulovirroista syntyy yritysten kanssa tehtävän yhteistyön kautta. Vuonna 2021 varainhankinnassa tehtiin ennätystulos samalla, kun asiakastyytyväisyys nousi.

tunnettuuden lisääminen

Varainhankinnan ennätystulokseen vaikutti Olympiakomitean ja Trainers’ Housen yhteistyö uusasiakashankintaan liittyen.

”Tarvitsemme kohtaamisia, koska niissä pääsemme kertomaan potentiaalisille asiakkaille tekemisestämme. Yhteistyö Trainers’ Housen kanssa on säästänyt aikaamme myynnin alkupäässä”, Olympiakomitean myyntijohtaja Ville Köngäs kertoo.

Trainers’ House on sopinut Olympiakomitealle yli sata kohtamista, joissa Olympiakomitean tarinaa on päästy kertomaan potentiaalisille varainhankinnan kumppaneille. Yhteistyön tavoitteena ei kuitenkaan ole ollut vain tunnettuuden lisääminen, sillä tapaamisista on saatu uusia kumppaneita.

”Olemme yhteistyön myötä päässeet kertomaan oikeaa tarinaa ja muuttamaan mielikuvaa meistä markkinoilla”, Köngäs tiivistää.

Käyvätkö teidän myyjät tapaamassa asiakkaita tarpeeksi?