Case: SYNLAB – STRATEGIAPÄIVÄ VIESTIÄ VAHVISTAEN

“UUDISTAMME TERVEYSTOIMIALAN”

SYNLABilla oli henkilöstön tulevaisuutta koskettavia ilo uutisia kerrottavanaan. Koska livetapahtuman järjestäminen ei ollut vaihtoehto, SYNLABin strategiapäivä tehtiin Trainers’ Housen Mojo Studiosta tavalla, joka vahvistaa viestiä.

“En voi sallia, että viesti heikentyy, sillä se on äärimmäisen tärkeä. En saa ihmisiä samaan tilaan, tämä on paras tapa saavuttaa ihmiset”, Synlabin toimitusjohtaja Aarne Aktan kertoo.

Trainers’ Housen Mojo Studiosta käsin järjestetty SYNLABin strategiapäivä ei ollut laiha korvike tapahtumalle liveyleisön edessä.

“Tämä on erittäin hyvä siihen nähden että mitä tämä maksoi. Veikkaisin, että meillä meni noin 40% rahaa verrattuna siihen, että me oltaisiin oltu siellä Kalastajatorpalla. Jos mietitään hyötyä, se ei ollut 40% vaan varmasti korkeampi”, Aktan jatkaa.

MAAGISEN HYVÄ LOPPUTULOS

“Viihteellisyydellä on verkkolähetyksessä iso merkitys. Lähetyksessämme työvuorossa ollut pääluottamusmies tuli mukaan Teamsillä kysymään kysymyksiä labran uumenista. Hän jätti koronatestit kollegalle ja antoi kommentteja, joka oli hyvää viihdettä. Monet meidän ihmiset jännittivät esiintymistilannetta etukäteen, mutta lopputulos oli maagisen hyvä. Voisi sanoa että taviksista tehtiin tähtiä”, Aktan kertoo.

Synlabin strategiapäiviä oli studiossa juontamassa Anna Perho.

Anna ei ollut yksinomaan juontaja, vaan Anna oli myös toimittaja. Hän kysyi juuri niitä vaikeita ja suorastaan aika ärsyttäviä kysymyksiä, jotka tekee tilanteesta aidon. Se oli juuri oikea tapa avata keskusteluosiota, koska se loi jännitteen, joka tekee asiasta kiinnostavan. Opin tässä hankkeessa, että jännitteen luominen on itse asiassa tv-lähetyksessä helpompaa kuin livenä. Tv-lähetys on intensiivisempi kahden ihmisen keskustelussa.

Henkilöstömme oli yllättynyt verkkolähetyksen tasosta ja he kokivat, että heihin satsataan. Lähetyksessä viesti meni perille ja myös aktivoi ihmisiä keskustelemaan enemmän verrattuna livetilaisuuteen”, Aktan lopettaa.