Case: Taitori – Kolminkertaistunut sijoitus

KASVUN KUMPPANI

Trainers’ House ja Taitori ovat työskennelleet yhdessä Taitorin kasvun varmistamiseksi uusien asiakkuuksien kautta. Trainers’ House on sopinut yhteistyön aikana Taitorille yli 150 tapaamista Taitorin potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Yhteistyö on sallinnut Taitorin ajankäytön keskittämisen core-tekemiseen, jossa ajankäyttö luo eniten arvoa.

Halusimme keskittyä meidän ydinosaamiseen, eli myyntidemojen vetämiseen ja kaupan päättämiseen. Me keskitymme siihen, missä me olemme hyviä ja annamme ihmisten, jotka ovat hyviä tapaamisten sopimisessa hoitaa sen”, Taitorin myynti- ja markkinointijohtaja Perttu Ahvenainen kiteyttää.

MYYNNIN VIRTUALISOINTI

Koronan myötä Trainers’ House sopi Taitorille Teams-tapaamisia ja Taitori sai hyvin nopeasti vietyä demonsa digitaaliseen muotoon.

“Olemme aiemmin kutsuneet asiakkaita toimistomme showroomiin tarkastelemaan demoa. Covidin myötä demo piti viedä virtuaaliseen maailmaan. Samalla kun muutimme prospektointia ja tapaamisten sopimista, veimme myyntiprosessi verkkoon Trainers’ Housen kanssa, Ahvenainen avaa.

YHTEISTYÖN SYSTEMAATTINEN KEHITTÄMINEN

Yhteistyötä ollaan kehitetty systemaattisesti jokaisessa ohjausryhmässä ja työskentelyn henki on ollut tiivistä ja sparrailevaa. Kohderyhmää ja tapaamisten kulmaa ollaan kohdennettu ketterästi.

Trainers’ Housen Taitorille nimitetty soittotiimi on jo ensimmäisessä puhelussa kartoittanut tapaamisen kannalta tärkeää tietoa asiakaskontakteilta, jotta itse tapaamisessa voidaan edetä nopeammin arvon luontiin.

Meidän soittotiimissä on ollut pitkään samoja hahmoja. Tämä on helpottanut meitä, kun ei tarvitse myydä omaa ajatustaan useampaan kertaan. Teemme jatkuvasti tiimin kanssa pieniä parannuksia ja kehitämme soittotarinan kulmaa.

Tavoitteena on myös jo puhelimessa saada mahdollisimman paljon tietoa asiakkaan tarpeesta ennen demoa. Trainers’ Housen tekemät kartoitukset puhelun yhteydessä tekevät työstäni helpompaa ja tehokkaampaa.

Olemme myös arvostaneet todella selkeää ja laadukasta raportointia. Minulle on tärkeää mitata sijoitetun pääoman tuottoa ja saada sijoitukseni takaisin”, Ahvenainen kiittää.

KOLMINKERTAISTUNUT SIJOITUS

“Meidän kohtaamisten määrät ovat kasvaneet älyttömästi. Myynnin aktiviteettitasot ovat melkein tuplaantuneet. Jos myymme tuplasti enemmän, niin kyllä se viivan allakin näkyy. Myyntimme on kasvanut 30-40% yhteistyön myötä.

Sijoitetun rahan tuotto on kolminkertaistunut. Pidämme Trainers’ Housen kautta tulleen asiakkuuden pitkään, ja sijoitetun rahan tuotto vain kasvaa jatkuvan laskutuksen takia.

Kasvoimme viime vuonna 33% ja toissa vuonna 82%. Jatkuvan laskutuksen myötä vuoden loppuun mennessä olemme tehneet 67 000 euroa myyntiä Trainers’ Housen sopimista tapaamisista”, Ahvenainen päättää.

Pystyykö myyntitiiminne vastaamaan uusasiakashankinnan tarpeeseenne?

Tapaavatko myyjänne riittävästi uusia asiakkaita? Onko asiakastapaamisten sopiminen parasta ajankäyttöä myyjillenne – vai voisivatko he tuottaa enemmän arvoa käyttämällä aikansa varsinaisiin asiakastapaamisiin?

Soittaminen vaatii aikaa sekä sitoutumista ja tekemisen täytyy olla systemaattista. Me Trainers’ Housella autamme satoja yrityksiä varmistamaan, että myyjät käyvät tapaamassa myös uusia asiakkaita. Olemme säännöllisesti yhteydessä haluamaanne kohderyhmään tapaamisen sopimiseksi ja raportoimme teille viikoittain keskusteluiden etenemisestä – samalla saatte arvokasta tietoa markkinastanne.

Jätä yhteystietosi alla olevaan kenttään, niin keskustellaan lisää!