-
Palvelut
- Johtaminen ja esihenkilötyö
-
Myynti ja kasvu
- Myynti ja kasvu
-
Uusasiakashankinta
-
Myynti
-
Asiakkuuksien kasvattaminen
- Neuvottelu- ja esiintymistaito
- Henkilökohtainen kasvu
-
-
Uusasiakashankinta
-
Myynti
-
Asiakkuuksien kasvattaminen
-
Johtajalle
-
Ammattilaiselle
-
- Ihmiset
- Asiakastarinat
- Työpaikat
- Sijoittajat
- Me
- Sisällöt
Johtaminen ja esihenkilötyö
Myynnin ja myyjien johtaminen
Henkilökohtainen kasvu
Aktiivisempi tapa myydä ja johtaa
Kasvu vaatii onnistunutta uusasiakashankintaa
"Tiesin, että tarvitsemme selkeän ja johdonmukaisen tavan kehittää myyntityötämme ja johtamistamme. Teoriassa moni asia on yksinkertainen, mutta arjessa ne jäävät helposti toteuttamatta. Trainers’ House ei vain puhunut myynnin ja johtamisen periaatteista, vaan auttoi meitä viemään ne käytäntöön”, Canonin myyntijohtaja Hannu Waenerberg kertoo.
Canonin B2B -myyntiorganisaation rakennetta uudistettiin vuonna 2023, kun aluekonttoreista siirryttiin yhteiseen myynnin johtamisen ja tekemisen malliin. Uudessa johtamismallissa viisi eri tiimiä hankkii ja hoitaa eri kokoisia ja eri vaiheessa olevia asiakkuuksia. Tavoitteena kaikilla myyntitiimeillä oli kasvattaa myyntiä – ja tähän tarvittiin tehokas tapa tehdä uusasiakashankintaa.
Asiakaskohtaamisten määrä nelinkertaistui
Trainers’ House ja Canon aloittivat yhteistyön, kun B2B-uusasiakashankinnan ja myynnin johtamisen tapoja piti muuttaa. Canonin piti sitouttaa tiimi pitkäjänteiseen myyntiprosessiin, jossa myynnin aktiivisuus on johdonmukaista ja systemaattista.
”Halusin myös varmistaa, että tiimini ei vain tee enemmän, vaan tekee oikeita asioita. Trainers’ House auttoi meitä jäsentämään myyntityön prosesseja ja tuomaan niihin lisää selkeyttä ja tehokkuutta”, Waenerberg kertoo.
Trainers’ House auttoi Canonia vakioimaan myyntitiimeille selkeät, systemaattiset käytännöt ja työkalut myyntiprosessin eri vaiheisiin. Myyntitiimien sitoutuminen ja aktiivisuus vahvistuivat, kun systemaattinen myyntimalli vakioitiin ja myyjät ymmärsivät sen, että myynnin kasvutavoitteet vaativat proaktiivisuutta kaikissa prosessin vaiheissa.
Konkreettisena tuloksena asiakaskohtaamisen määrä nelinkertaistui yhteistyön myötä.
“Me nelinkertaistettiin viikoittaisten tapaamisten määrä, niin onhan se ihan huikea onnistuminen. Siis ihan käsittämätöntä, koska ei varmasti omin voimin olisi tehty.” Waenerberg toteaa.
Valmentava johtaminen tukemassa tuloksia
Toimintatapojen ja myynnin mindsetin lisäksi yhteistyö pureutui Canonin johtamismalliin. Suorien vastausten sijaan myyntijohto ohjasi myyjien ajattelua kysymysten avulla.
”Oivalsin, että myyntijohtajana minun tehtäväni ei ole antaa vastauksia, vaan auttaa tiimiä löytämään ratkaisut itse. Trainers’ House auttoi minua rakentamaan kulttuurin, jossa oivaltaminen ja vastuun ottaminen ovat keskiössä.
Yhteistyön myötä en vain johda myyntiä tehokkaammin, vaan myös valmennan tiimiäni paremmaksi. Nyt meillä on selkeä suunta, johon myyntitiimi on sitoutunut ja tulokset puhuvat puolestaan", Waenerberg summaa.
Kiinnostuitko?
Jätä meille jälki itsestäsi, niin olemme yhteydessä ja jutellaan tarkemmin. Voit myös varata ajan keskustelulle Trainers' Housen konsultin kanssa.