Kasvusysteemi

Paras tapa johtaa mitä tahansa yritystä, on johtaa sitä markkinoinnilla. Kohtaaminen kerrallaan.

Varaa kasvukartoitus
Ota yhteyttä
TrainersHouse_pilotti22032019-6630-effectapp

Kenelle ja milloin

Eteenpäin tahtoville yrityksille

Toimitusjohtajille, myyntijohtajille ja myyjille, jotka haluavat saavuttaa kasvutavoitteet

Organisaatioille, jotka haluavat rakentaa kestävän perustan kasvulle myös tulevaisuudessa
Yrityksille, jotka haluavat rakentaa myynnillisen kulttuurin tulosten aikaansaamiseksi

Kuulostaako joku näistä tutulta?

Myynnin kasvutavoitteet eivät ole toteutuneet

Myyjien ajankäyttö painottuu liikaa asiakastyöhön, ei uusmyyntiin

Myyjillä ei ole riittävästi rohkeutta tai osaamista kontaktoida uusia asiakkaita

Myyntiprosessi uusien asiakkaiden hankintaan puuttuu, tai se ei ole yhtenäinen

Uusasiakastapaamisten sopimisesta on saatu aikaisemmin heikkoja tuloksia

Varmistamme, että myyntiprosessi tuottaa halutut tulokset.

Rakennamme teille systeemin, joka tuottaa kasvua

Varmistamme, että myyjien kalentereissa on riittävästi laadukkaita kohtaamisia potentiaalisten asiakkaiden kanssa

Vakioimme parhaat käytännöt uusasiakasmyyntiin ja rakennamme selkeän, mitattavan prosessin

Autamme myyjiänne onnistumaan asiakaskohtaamisissa sekä onnistumaan B2B-myynnin vaikuttamis- ja vaivannäköpelissä

Kasvatamme tunnettuuttanne ja brändimielikuvaa valitussa kohderyhmässä

Todennettavat tulokset

Uusien asiakkaiden saaminen mahdollistaa kaiken kehityksen ja innovaation

Kasvua ja kannattavuutta

Myyntilukko avautuu

Myynnin ajankäytön kohdentaminen tuottavampaan työhön

3,5k

euroa on keskimäärin yhden käymättömän tapaamisen hinta

NPS

83

Asiakkaidemme suositteluaste

Totuuden hetki on tilanne, jossa yhteinen tarina voi joko toteutua tai alkaa tuhoutua. Teidän kasvunne vaatii onnistumisia totuuden hetkissä.

Onnistuminen edellyttää oppimista, joka tapahtuu virityksestä ja kokemuksen jälkeisestä keskustelusta totuuden hetken molemmin puolin. Jos haluatte kasvattaa sekä ihmisiänne että liiketoimintaa uudelle tasolle, kasvua tukemaan pitää rakentaa systeemi.

Miten etenemme

Yhteistyön aloitus: kirkastamme kohderyhmän ja rakennamme tarinan

Sovimme unelma-asiakkaan kriteereistä ja rakennamme liidilistan. Rakennamme unelma-asiakkaille pysäyttävän tarinan kilpailuedustanne käsin.

Kuukausittainen tuki: Rakennamme tuloksia tuottavan kasvusysteemin

Trainers’ Housen tiimi keskustelee unelma-asiakkaidenne kanssa ja sopii myyjillenne kaupallisia kohtaamisia.

Viikoittaisissa kasvusysteemisparrauksissa luodaan edellytykset totuuden hetkissä onnistumiseksi nyt ja tulevaisuudessa.

Yhteistyön rakentaminen:

Kuten firmoja ja tiimejä – myös toimintatapoja on erilaisia. Meille tärkeää on rakentaa toimivaa ja jatkuvasti kehittyviä liiketoiminnan tarpeita tukevaa yhteistyötä hands-on ja henkilökohtaisesti rakkaiden asiakkaidemme kanssa.

Referenssit

Asiakkaidemme suusta

“Jos olisimme heti tajunneet tehdä uusasiakashankinnan tällä konseptilla, olisi aikaa, rahaa ja energiaa säästynyt”

Arttu Kataja Toimitusjohtaja, Evolver

”Kokeilimme toista toimijaa uusasiakashankintaan, mutta emme saaneet haluttuja tuloksia. Keskustellessa aiheesta ystäväni kanssa tajusin, että myynnin aktivointia ei voi vain ulkoistaa – vaan se vaatii myös meiltä paljon työtä – ja yhteistyön tulee olla tiivistä. Trainers’ Housen tiimi sopii meille tapaamisia niin kovan luokan johtajien kanssa, että en puolen vuoden yhteystyön jälkeenkään ymmärrä, miten te sen teette. Se on ihan hunajaa näin yrittäjälle”

Annakerttu Aranko Toimitusjohtaja, Noren

Asiakastarinat

Evolver – Myyntilukon murtaminen

Evolver kamppaili pitkään myyntilukkonsa kanssa. Uusien asiakkaiden saaminen oli vaikeaa, ilman selkeää ymmärrystä siitä, mikä estää yhteistyön syntymisen. Kyse ei ollut yhdestä pullonkaulasta, vaan useiden pienten tekijöiden yhteisvaikutuksesta: myynnin osaamisen puutteesta, terättömästä tarjoomasta, heikosta näkyvyydestä markkinoilla ja epävarmuudesta, miten asiakkaan polkua pitäisi viedä eteenpäin.

Lue lisää

Noren – Kasvun kumppani

Yrityksessä oli aiemmin kokeiltu ulkopuolista tukea uusasiakashankinnassa, mutta yhteistyöstä ei saatu haluttuja tuloksia. ”Vedin sen kokeilun jälkeen johtopäätöksen, että kategorisesti ulkoistettu kumppani myynnissä ei meillä toimi. Ongelma olikin juuri se, että ajattelin yhteistyötä ulkoistettuna toimenpiteenä.

Lue lisää

Ihmisemme

Sinua auttavat

Olemme huomanneet, että monet yritykset ovat kasvaneet nykyiseen pisteeseensä markkinakasvun ja nykyasiakkaiden kasvun kautta. 

Kun tahtotilana on tehdä irtiotto ja rakentaa seuraavan vaiheen liiketoimintaa, mukaan tarvitaan uusia asiakkaita. Uudet asiakkaat ovat ne, jotka vievät teitä eteenpäin. Uudet asiakkaat mahdollistavat tulevaisuuden kasvun ja kannattavuuden, innovaatiot ja tuotekehityksen.  

Harvassa yrityksessä on toimivaa tapaa tehdä uusasiakashankintaa. Myyjät juttelevat mieluummin vanhojen tuttujen kanssa, kuin asettavat itsensä torjunnan uhan alle potentiaalisten asiakkaiden kanssa. 

Onnistunut uusasiakashankinta on keskustelujen suunnan, laadun ja määrän funktio. 

  • Autamme teitä kirkastamaan, kenen kanssa teidän kannattaa keskustella, ja ketkä teidän tulevaisuudestanne päättävät
  • Autamme varmistamaan, että myyjänne käyvät riittävästi keskusteluja potentiaalisten asiakkaiden kanssa sekä vaikuttamaan että vakuuttamaan uuden potentiaalisen asiakkaan yhteistyönne arvosta.
  • Samalla teille rakentuu uusasiakasmyynnin pelikirja – tekemisen systeemi ja systematiikka, joka toimii perustana myös tulevaisuuden kasvulle.

UKK

Tapaamisten sopimisen lisäksi sparraamme viikoittain teitä todellisten asiakaskeskustelujenne kautta: mitä seuraavaksi pitää tehdä ja miksi.

Olemme laatujohtaja tapaamisten sopimisessa NPS:n 81 (N_279, 2024) mukaan. Laadun varmistamiseksi kuuntelemme puheluita, sparraamme kohtaamismarkkinointityötä tekeviä henkilöitä ja valmennamme henkilöstöämme Jari Sarasvuon Trainers’ House Growth Academyssä. 

Kaupallisten tulosten saavuttaminen riippuu monesta tekijästä: tarjottavasta tuotteesta tai palvelusta, kohderyhmästä, myyntisyklin pituudesta sekä myyjien onnistumisesta. Olemme sitoutuneita todennettaviin tuloksiin ja seuraamme edistymistä tyypillisesti kvartaalitasolla yhdessä asiakkaidemme kanssa. Monesti kasvusysteemin rakentaminen vie lähtötilanteen mukaan 6-12kk. 

Tarvitsemme viikottain yhteistä aikaa kasvusysteemisparrauksille tunnin. Lisäksi yhteistyön aloituksen yhteydessä käytämme yhteistä aikaa 2,5 h arvolupauksen kirkastamiseen monikanavaisesti.

Työskentelemme viikoittain yli 200 eri asiakkaan kanssa, joten tunnemme hyvin eri toimialojen erityispiirteet. Asiantuntijamme arvioivat teille, miten ratkaisu toimii omassa kontekstissanne. Riskin minimoimiseksi yhteistyömme käynnistyy aina kolmen kuukauden pilotilla, joka varmistaa toimivuuden ennen laajempaa sitoutumista.

Alkuun yhteistyön onnistumista on hyvä seurata sovittujen tapaamisten laadun sekä jatkokeskusteluiden suhteen. Pidemmällä aikavälillä yhteistyön onnistumista mitataan todennettavilla tuloksilla, eli aikaansaatuna uusasiakasmyyntinä. 

Yhteistyömme pilottivaihe kestää 3 kk, jonka jälkeen yhteistyö jatkuu tyypillisesti toistaiseksi voimassa olevana. Pilottivaihe mahdollistaa yhteistyön kokeilun ilman pidempiaikaista sitoutumista. 

Kasvusysteemisparrauksen toteutukseen valitsemme meiltä kokeneen konsultin tai asiantuntijan, joka sparraa teitä onnistumisessa. Kohtaamismarkkinoinnissa teitä puolestaan tukee käsin poimittu tiimi meidän 120 markkinoijan joukosta. Saatte yhteistyössämme myös dedikoidun projektijohtajan, joka vastaa yhteistyömme käytännön asioista.

Investoinnin suuruus riippuu yhteistyön laajuudesta ja valitusta kokonaisuudesta. Tyypillisesti yhteistyön kuukausi-investointi on alkaen 4.940 eurosta ylöspäin. Lopullinen hinta tarkentuu aina mukaisesti. Siksi suosittelemme ottamaan yhteyttä meihin, jotta voimme arvioida juuri teille sopivan kokonaisuuden ja investoinnin. 

Varaa aika

Kuulostaako siltä, että meidän kannattaisi keskustella?

Varaa 30 min aika konsulttimme kanssa, niin sparraillaan teidän tilanteestanne. Tapaaminen on maksuton.

Katso myös