Myynnin valmennukset

 Valmentaminen on virittämistä ja palautteen käsittelyä totuuden hetken molemmin puolin. 

Varaa kasvukartoitus
Ota yhteyttä
KuvitusH125-146-effectapp

Kenelle ja milloin

Kuulostaako joku seuraavista tutulta?

Esimerkkejä tilanteista, joissa autamme.

Myynti on reaktiivista

ja haluaisimme kääntää tekemistä proaktiivisemmaksi

Tekeminen pyörii tuotteen tai ratkaisun ympärillä

eikä asiakkaan tilannetta ja todellisia tarpeita tunneta riittävän hyvin 

Haluamme siirtyä tuotemyynnistä ratkaisumyyntiin

ja rakentaa syvempiä asiakassuhteita

Myyntitiimin sisällä on vaihtelua

 suoritustasossa ja toimintatavoissa 

Myynnin laatu ja aktiivisuus eivät ole riittävällä tasolla

tavoitteiden saavuttamiseksi

Lupaus ja tulokset

Mihin keskitymme

 

Myynnin kasvattaminen ja parempi asiakaskokemus

proaktiivisella ratkaisumyynnillä

Vakioidut toimintatavat,

parhaat käytännöt ja tuloksekas systematiikka

Mindset ja taidot

Tukemaan onnistumista

Monesti myynnin parhaat toimintatavat ovat jo organisaatiossa.

Ne eivät vain ole vielä kaikkien käytössä.

Tulokset

Todennettavat asiakastulokset

Eilakaisla

Korkeampi myyntikate keskittämällä aikaa kannattaviin asiakkuksiin

Canon

4 x

Määrä asiakaskohtaamisia

Fonecta

60%

Myynnin kasvu

Toteutus

Miten etenemme

Ihminen oppii yhden asian kerrallaan. Siksi myynninkin kulttuurimuutokset toteutuvat, kun oppimisen eräkoko on pienempi ja ihmisiä tuetaan arjessa pidemmällä aikavälillä.

Taustatyö

Teemme kattavat taustatyöt sisältäen haastattelut, materiaaliin tutustumisen, sähköisen ennakkokyselyn ja yhteenvedon. Taustatöiden myötä muodostamme näkemyksen tämänhetkisestä tilanteesta sekä pullonkauloista seuraavaa tasoa ajatellen.

Ratkaisumyynnin treeniohjelma

Räätälöimme tilanteeseenne sopivan ja päämääräänne tukevan neljän kuukauden treeniohjelman. Treeniohjelman aikana pilkomme muutoksen eräkokoa mahdollisimman pieniin paloihin, jotta ajattelun ja tekemisen on mahdollista muuttua oppimisen kautta.

Asiakastarinat

Asiakkaidemme onnistumisia

”Myynnin pelitavan uusiminen oli konkreettinen toimeksianto, jonka Trainers’ House sai.

Siinä missä ennen myytiin asiakkaalle kotisivut, nyt saatetaan samalla ratkaista se, miten saadaan sinne sivustolle liikennettä. Palvelemme asiakkaitamme entistäkin paremmin. Suosittelen Trainers’ Housea kenelle tahansa, jonka pitäisi yhdenmukaistaa tekemisen tapaa”  

Antti Tukia Myyntijohtaja, Fonecta

 “Me nelinkertaistettiin viikoittaisten tapaamisten määrä, niin onhan se ihan huikea onnistuminen. Siis ihan käsittämätöntä, koska ei varmasti omin voimin olisi tehty."

Hannu Waenerberg Myyntijohtaja, Canon

Asiakkaidemme kasvutarinat

Fonecta – 60% myynnin kasvu

”On helppo muuttaa myyntiorganisaatiossa provisiomallia, raportointia tai mittaustapaa, mutta entä sen muuttaminen, mitä myyjät tekevät aamusta iltapäivään? Sehän on valtava muutos,” toteaa Fonectan myyntijohtaja Antti Tukia.

Lue lisää

Canon – Aktiivisempi tapa myydä ja johtaa 

"Tiesin, että tarvitsemme selkeän ja johdonmukaisen tavan kehittää myyntityötämme ja johtamistamme. Teoriassa moni asia on yksinkertainen, mutta arjessa ne jäävät helposti toteuttamatta. Trainers’ House ei vain puhunut myynnin ja johtamisen periaatteista, vaan auttoi meitä viemään ne käytäntöön”, Canonin myyntijohtaja Hannu Waenerberg kertoo.

Lue lisää

Näkemyksemme myynnin keskeisiin osa-alueisiin

Mindset

  • Kulttuuri: Mikä tukee ja mikä estää onnistumista?
  • Ajattelutavat: Ovatko myyjät ratkaisu- ja rasitushakuisia?
  • Käsitteet: Puhummeko asioista samoilla nimillä? Mitä ne meille tarkoittavat?

Työkalut

  • Matematiikka: Miten myynnin matematiikka toimii, miten matematiikka saadaan puolellemme?
  • Myyntiprosessi: Onko yhteinen toimintamalli ja käytännöt myynnin kriittisiin kohtiin?
  • Kalenteri & CRM: Miten varmistamme tiedonkulun?

Taidot

  • Kommunikaatio: Mikä on yhteinen tarinamme, jota viestimme?
  • Myyntitaidot: Onko taitojen tuki tavoitteiden saavuttamiseksi?
  • Tiimityöskentely: miten varmistamme toistemme onnistumisen?

Systeemi ja systematiikka

  • Ajankäyttö: Onko määritelty kriittiset viikoittaiset tekemiset, joilla pääsemme haluamiimme tuloksiin?
  • Johtamisjärjestelmät: Mitkä ovat johtamisfoorumimme ja niiden tarkoitus, tavat, rytmi, agenda ja aikajakso?
  • Minimistandardit: Miten myyjä tietää tehneensä sen, mitä häneltä odotetaan?

 

Sinua auttavat

Varaa kasvukartoitus

Varaa aika

Kuulostaako siltä, että meidän kannattaisi keskustella?

Varaa 30 min aika konsulttimme kanssa, niin sparraillaan teidän tilanteestanne. Tapaaminen on maksuton.

 

Katso myös