Markkinakartoitus

Matkaa voi jatkaa vain sieltä, missä ollaan nyt. Kun haette kasvua uudesta markkinasta, tiedättekö, mikä positionne ja kilpailuetunne on?

Varaa keskusteluaika
Ota yhteyttä
KuvitusH125-61 (1)-effectapp

Oletteko tunnistaneet potentiaalia kasvaa?

 

Autamme kasvuhaluisia yrityksiä kartoittamaan tunnistettua markkinapotentiaalia.

Uusien asiakkaiden hankinta on jatkuva prosessi,

joka pitää teidät kaupparekisterissä.

Tulokset

Luomme yhteistyössä edellytykset onnistumiselle

Saatte kirkkaan ymmärryksen asiakkaiden nykytilanteesta, toiveista ja tarpeista.
Jokainen käymämme keskustelu on bränditeko. Tunnettuutenne kasvaa halutussa asiakassegmentissä ja tämä pehmittää maaperää kaupallisille keskusteluille.
Ulkoistetun myynnin kumppanin avulla on mahdollista päästä nopeammin ja vaivattomammin uuteen asiakassegmenttiin, sillä pystymme ohjaamaan keskustelua johdon toivomalla tavalla.
Lisäksi pystymme tuomaan markkinaymmärrystä ja kokemusta keskusteludataan perustuen sekä suositella jatkoaskeleita.
Arviolta käymme kymmenen keskustelua henkilötyöpäivää kohden. Kohderyhmän koko, päättäjien profiili ja valittu markkina vaikuttaa käytävien keskusteluiden arvioon.

Toteutus

Miten yhteistyömme etenee

Toimivaksi todistettu malli markkinapotentiaalin kartoittamiseksi.

 

Liidituotanto

Tuotamme yhdessä sovittujen kriteerien perusteella yrityslistauksen kiinnostavista toimijoista.

Trainers’ House etsii listaukselle tarvittavat tiedot kuten päättäjän nimen, tittelin, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.

Kick-off

Kick-off tilaisuus, johon osallistuu Trainers’ Housen tiimi sekä teidän avainhenkilönne.

Sovimme yhteistyön tavoitteista, käytännöistä ja aikatauluista (1 h).

Kirkastamme yhdessä erottuvan, brändiänne ja tunnettuutta vahvistavan arvolupauksen sekä kartoittavat kysymykset (2,5 h).

Markkinointimateriaalin tuotanto

Kuvaamme 2-3 minuutin videon, jossa pääsette kertomaan, mikä on palvelun lupaus, arvo ja hyöty asiakkaalle.

Toimitamme sitouttavan sähköpostikampanjan.

Käytämme asiakaslupausvideota lisäksi tapaamisten vahvistuksessa.

Markkinakartoitus

Soitamme 10 työpäivää valitun kohderyhmän päättäjille.

Keräämme keskusteluissa tietoa markkina-alueesta ja sen potentiaalista. Teemme jokaisesta keskustelusta teille tiiviin yhteenvedon ja raportoimme ne teille viikoittain.

Brändin tunnettuus vahvistuu. Jokainen puhelu on bränditeko.

Yhteistyön tulokset

Raportoimme viikoittain jokaisen käydyn keskustelun kommentteineen.

Käymme ohjausryhmissä läpi, miten tapaamiset ovat sujuneet, mitkä ovat johtaneet jatkokeskusteluihin, tarjouksiin ja kauppoihin. 

Jatkuva yhteistyö tuo parhaat tulokset. Sovimme yhteistyön jatkosta ennen pilottivaiheen päättymistä.

Asiakkaiden suusta

”Ei meillä ollut ketään, joka olisi ehtinyt käydä kaikkia Ruotsin elintarvikeyrityksiä läpi ja kysyä, onko heillä ollut ongelmia tarraetikettien toimittajien kanssa.

Projektin aikana Trainers’ Housen sopimista asiakastapaamisista kotiutui Nordic Labelille kolme merkittävää asiakasta. Lukumäärä voi tuntua ensisilmäyksellä pieneltä, mutta toistuvan kaupan asiakkuuksien arvo kompensoi määrää.’’

 

Heikki Kotala Toimitusjohtaja, Nordic Label

”Halusimme kiihdyttää 24/7 -palvelun myyntiä. Aktiivisuutta pienten ja keskisuurten asiakkaiden kanssa täytyi lisätä. Ratkaisevaa kumppanivalinnassa oli se, että uskoimme Trainers’ Housen kykyyn löytää oikeat ihmiset. Trainers’ Housella on uniikki tapa lähestyä myyntiä”

Emilia Taskinen Strategiatiimi, KONE

Asiakkaidemme kasvutarinat

KONE – 24/7 connected services – myynnin kiihdyttämistä

”Yhteinen projektimme osoitti, että KONE 24/7 Connected Services -palvelua (24/7-palvelu) voidaan myydä erilaisilla markkinoilla. Yllätyin yhteistyössämme, kuinka nopeasti koko operaatio saatiin käynnistettyä. Konseptia tämän kaltaiseen työhön ei ollut valmiina olemassa. Tämä ei ollut ihan perinteinen toimeksianto. Kokeilimme rohkeasti uusia asioita myynnissä Trainers’ Housen kanssa”, KONE 24/7 Connected Services -palveluiden tuotelinjajohtaja Tero Lehtonen kertoo.

Lue lisää

Nordic Label – Uuden markkinan valtaus

Paperiteollisuuden työtaistelu Suomessa synnytti merkittävän tarramateriaalien toimitusketjun häiriön, johon tarrapainajat erityisesti Ruotsissa eivät olleet varautuneet. Laadukkaiden etikettien ja tarramateriaalin saatavuuspula avasi Nordic Labelille oven uuteen markkinasegmenttiin.

Lue lisää

Esimerkkejä keskustelun kulusta

Käymme teidän nimissä projektin aikana useita keskusteluja. Keskustelut voivat keskittyä esimerkiksi seuraaviin teemoihin:

1. ”Hissipuhe”


  • Mielenkiinnon herättäminen
  • Mikä yrityksenne on ja mitä markkinasta erottuvaa ratkaisua edustamme?
  • Mikä on asiakkaan tilanne ja tarve?

2. Tarkentavat kysymykset (3-5 kpl)

  • Esimerkiksi kysymys nykytilanteesta
  • Millaisia ovat tällä hetkellä arjessa näyttäytyvät haasteet & ongelmat joihin toivoisitte ratkaisuja?
  • Millaisilta tulevaisuuden tarpeet / tarvittavat kumppanuuden näyttävät?
  • Oletteko kiinnostuneet ottamaan tarjoamaanne tuotteen/palvelun/ratkaisun?

3. Keskustelun arvo

  • Tiedon kerääminen potentiaalisten asiakkaiden tarpeista, toiveista ja arjen haasteista
  • Liidilistan tuottaminen myöhempää myynti ja markkinointitarvetta varten
  • Brändin ja ratkaisuiden tunnettuuden kasvattaminen valituissa markkinoissa

Halutessanne myös:

  • tapaamisten sopiminen yhteistyökeskusteluiden avaamiseksi
  • markkinointilupien kerääminen potentiaalisilta asiakkailta
  • markkinointimateriaalien lähettäminen
  • tilaisuuksiin & tapahtumiin kutsuminen

Varaa aika

Kuulostaako siltä, että meidän kannattaisi keskustella?

Varaa 30 min aika konsulttimme kanssa, niin sparraillaan teidän tilanteestanne. Tapaaminen on maksuton.

Katso myös