Asiakasauditoinnit

Valjasta asiakkaan todelliset ajatukset, riskin tunteet ja kiitollisuuden aiheet myynnin työkaluiksi.

Varaa keskusteluaika
Ota yhteyttä
KuvitusH125-171-effectapp

Lähtötilanne

Kenelle?

Myyjille, jotka haluavat tietää asiakkaan päätöksentekokriteerit pintaa syvemmältä.

Neuvottelu- ja vaikuttamisprosessin johtamiseksi.

Yrityksille, ketkä haluavat olla lähempänä asiakkaitaan.

Kumppanuuksien rakentamiseksi ja asiakkuuksien kasvattamiseksi.

Organisaatioille, jotka eivät luota mutuun.

Dataan pohjautuva päätöksenteko.

Avaimesta ei ole hyötyä, jos ei löydä lukkoa.

Toteutamme asiakkaillemme syvähaastatteluja haluttuihin kohderyhmiin.

Myynnin laadun auditoinneissa selvitämme esimerkiksi myyntitapaamisten ja tarjousten onnistumiset ja kehityskohteet.

Tulokset

Asiakasauditoinneista saatte:

Kirkas ymmärrys asiakaskokemuksesta ja myyntityön vaikuttavuudesta
Konkreettisia ideoita ja näkemyksiä, kuinka myyntityön tuottavuutta voidaan parantaa
Läpivalaisu asiakaskohtaamisissa tapahtuvaan tekemiseen ja myyjien taitoihin kartoittaa asiakkaan tarve
Tietoa kuinka parantaa neuvottelukäytäntöjä ja tarjousten laatua vastaamaan asiakastarpeita
Korkeampi hit rate klousata kauppoja – kaivamme esiin asiakkaan todelliset huolet ja riskin tunteet
Nykyasiakkaiden parempi palvelukokemus ja lisämyyntimahdollisuuksien tunnistaminen

Mitä eri tietoa myyntiprosessin vaiheiden auditoinneista voi saada?

Myyntikäynnit

  • Kuinka myyjä kohtasi asiakkaansa?
  • Millainen mielikuva asiakkaalle jäi yrityksestänne ja palveluistanne?
  • Miten hyvin myyjä ymmärsi asiakkaan tarvetta?
  • Mitä mieltä asiakas oli myyntimateriaaleista?
  • Kuinka myyjä perusteli palveluidenne arvon?
  • Mitä myyjä olisi voinut tehdä paremmin vakuuttaakseen asiakkaan?
  • Mitä asiakas odottaa seuraavilta askeleilta?

Tarjoukset

  • Won- ja lost-analyysit
  • Minkälainen kokemus myyntiprosessi oli asiakkaalle?
  • Mikä oli ehdotuksessa kaikista kiinnostavinta?
  • Mikä tarjouksessa oli sellaista, joka ei vakuuttanut?
  • Oliko asiakkaalla joitain huolenaiheita yhteistyöhön lähtemisestä tai palveluistanne?
  • Mikä sai asiakkaan vakuuttumaan yhteistyöhön lähtemisestä? Mikä esti tällä kertaa yhteistyön?
  • Mitä pitäisi tapahtua, jotta yhteistyö voisi tulevaisuudessa alkaa?

Nykyasiakkaat

  • Miten asiakasta voisi palvella jatkossa paremmin?
  • Miten juuri valmistunut projekti sujui?
  • Millaiset asiat edesauttaisivat yhteistyöhönne syventymistä?
  • Tunteeko asiakas koko palveluportfoliotanne?
  • Miten asiakkaanne asemoi teidät suhteessa kilpailijoihin?
  • Mitä kehitystoiveita asiakkaillenne on ratkaisuidenne osalta?
  • Mitä tekemällä yhteistyön jatkuu jatkossakin?

Mitä aiemmat asiakkaat kertovat:

 ”Myyjän näkökulmasta on todella hienoa, että saa kunnolla palautetta omasta tekemisestä. Usein myyjälle palaute on se, että tuliko kauppa vai ei. Kumppanin avulla saamme merkityksellisempää palautetta, jolla myyjä voi reagoida omaan toimintaansa paremmin. Kumppanivalintaan vaikutti luotettavuus, laadukas työskentelytapa sekä aiemmat kokemuksemme Trainers’ Housen kyvystä tuottaa lisäarvoa. Odotukset on lunastettu yhteistyön aikana. Koemme, että meistä huolehditaan ja apua on aina saatavilla”

Sampsa Eronen Sales Lead, Siili

”Nämä asiakashaastattelut ovat tuoneet merkittävää lisäarvoa liiketoiminnan ja työskentelyn kehittämiseen. Haastatteluista on onnistuttu kiteyttämään meille kriittiset kehityskohteet ja ideat, joita emme olisi itse pystyneet yhtä tehokkaasti löytämään omasta tekemisestämme. Nyt palaute on pyydetty suoraan asiakkailta, joka on meille erittäin tärkeää”

Sanni Seppälä Partner, Kakadu

Asiakkaamme kasvutarina

Kakadu – Vastuullista suunnittelua ja laadukkaita kohtaamisia

”Trainers’ Housen sopimat tapaamiset ja aktiivisuus auttavat meitä eteenpäin omassa kehittymisessämme”, Kakadun toimitusjohtaja Sanni Seppälä kertoo. ”Ehkä tärkein elementti yhteistyön onnistumiselle on ollut tiivis yhteydenpito ja tekemisen läpinäkyvyys. Säännölliset ohjausryhmät ovat erittäin hyödyllisiä. Aikaansaatujen tulosten lisäksi saamme uusia näkemyksiä sekä myynnin sparrausta, jotka ovat tapaamisten lisäksi vaikuttaneet kasvuumme”, Seppälä jatkaa.

Lue lisää

Asiantuntijat

 

Varaa aika

Kuulostaako siltä, että meidän kannattaisi keskustella?

Varaa 30 min aika konsulttimme kanssa, niin sparraillaan teidän tilanteestanne. Tapaaminen on maksuton.

Katso myös