-
Palvelut
- Johtaminen ja esihenkilötyö
-
Myynti ja kasvu
- Myynti ja kasvu
-
Uusasiakashankinta
-
Myynti
-
Asiakkuuksien kasvattaminen
- Neuvottelu- ja esiintymistaito
- Henkilökohtainen kasvu
-
-
Uusasiakashankinta
-
Myynti
-
Asiakkuuksien kasvattaminen
-
Johtajalle
-
Ammattilaiselle
-
- Ihmiset
- Asiakastarinat
- Työpaikat
- Sijoittajat
- Me
- Sisällöt
Johtaminen ja esihenkilötyö
Myynnin ja myyjien johtaminen
Henkilökohtainen kasvu
Aktiivisen myyntikulttuurin rakentaminen
Kulttuuri, jossa kaikki myyvät
Eilakaisla on tunnettu suomalainen henkilöstöpalveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan rekrytoinnissa ja henkilöstövuokrauksessa. Kun Johanna Molin aloitti myynti- ja markkinointijohtajana vuonna 2023, myynnissä piti tehdä muutos kohti aktiivisempaa ja systemaattisempaa työskentelyä, vieläpä haastavassa markkinatilanteessa. Vaikka vanhoja pitkiä asiakassuhteita oli, Eilakaisla halusi varmistaa, että myynti ei ole yksittäisten asiakkuuksien tai pelkän myyntitiimin varassa.
”Oivalsin, että ratkaisuna myyntitiimi ei vain tee enemmän – vaan myyntivastuuta laajennetaan koskemaan koko organisaatiota, meillä kaikki myy ja markkinoi. Kyse on siitä, miten rakennetaan kulttuuri, jossa myynti kehittyy jatkuvasti ja kaikki onnistuvat, yhdessä. Trainers’ House auttoi meitä tunnistamaan kriittiset tekijät myynnin kasvattamiseksi ja myyntikulttuurin vahvistamiseksi läpi organisaation”, Molin avaa.
Myynnin tekeminen ja johtaminen seuraavalle tasolle
Eilakaislan myynnin johtaminen vaatii selkeät tavoitteet, järjestelmälliset toimintamallit ja kyvyn ohjata tiimiä oikeisiin suuntiin. Päämääränä oli varmistaa, että myyjät keskittyvät oikeisiin asiakasaktiviteetteihin – ja samalla parantaa myyntikatetta. Eilakaislalla piti rakentaa sellainen myyntikulttuuri, jossa uusasiakashankinta on jatkuva prosessi – eikä myyjät nojaa liikaa tuttuihin asiakkuuksiin.
”Tiesin, että meidän oli tehtävä jotain erilaista, jotta saisimme kasvatettua myyntitiimin seuraavalle tasolle. Halusin myös varmuutta omaan johtamiseeni – että teen oikeita asioita ja ohjaan tiimiäni tuloksellisesti”, Molin kertoo.
Merkittävä nousu myyntikatteissa
Yhteistyön aikana uusasiakashankinta tehostui ja myyntikate per myyjä nousi merkittävästi, kun tiimi keskitti aikansa kannattaviin asiakkuuksiin. Samalla Eilakaisla vei läpi palkitsemismalleihin kohdistuvan muutoksen, jossa myyntikatteet toimivat insentiivinä.
"Yhteistyön myötä en johda myyntiä enää vain tuntuman varassa, vaan perustan päätökseni dataan ja ennusteisiin. Tiimimme myynti on noussut uudelle tasolle, ja oma varmuuteni myynnin johtajana on kasvanut valtavasti", Molin summaa.
Kasvua ei kuitenkaan syntynyt vain uusista asiakkaista – myös nykyisten asiakkaiden kanssa yhteistyö syveni, kun myyjät ottivat aktiivisemman roolin asiakkaiden liiketoiminnan ymmärtämisessä ja auttamisessa.
"Kaikki me tiedämme, että systemaattisuus, tavoitteet ja asiakassuhteiden aktiivinen hoitaminen ovat tärkeitä asioita. Ilman oikeita työkaluja ja käytännön toimintamalleja ne jäävät helposti vain ajatuksen tasolle. Trainers’ House auttoi minua viemään nämä käytäntöön. Tämä on ollut yksi tärkeimmistä oppimiskokemuksistani", Molin päättää.
Kiinnostuitko?
Jätä meille jälki itsestäsi, niin olemme yhteydessä ja jutellaan tarkemmin. Voit myös varata ajan keskustelulle Trainers' Housen konsultin kanssa.
Meiltä auttamassa