-
Palvelut
- Johtaminen ja esihenkilötyö
-
Myynti ja kasvu
- Myynti ja kasvu
-
Uusasiakashankinta
-
Myynti
-
Asiakkuuksien kasvattaminen
- Neuvottelu- ja esiintymistaito
- Henkilökohtainen kasvu
-
-
Uusasiakashankinta
-
Myynti
-
Asiakkuuksien kasvattaminen
-
Johtajalle
-
Ammattilaiselle
-
- Ihmiset
- Asiakastarinat
- Työpaikat
- Sijoittajat
- Me
- Sisällöt
Mitä tapahtuu, kun yrittäjä astuu sisään operatiivisesta arjesta?
Yrittäjä Kari Riihola on rakentanut perheensä kanssa yhden Suomen menestyksekkäimmistä Kotipizza-tarinoista. Useassa eri kaupungissa toimiva perheyritys kasvaa nopeasti ja ytimessä säilyy lämminhenkinen yhdessä tekemisen kulttuuri.
Liiketoiminnan ja tiimin kasvaessa Kari ymmärsi, ettei hän voi taipua jokaiseen suuntaan, ja operatiivisen toiminnan tulee olla tehokasta myös silloin, kun hän ei ole paikalla. Kari halusi rakentaa johtamismallin, jonka myötä ihmiset ottavat enemmän vastuuta ja johtajuutta, jotta kasvu olisi mahdollista myös tulevaisuudessa.
“Yrityksen kasvu ei ole vain euroja ja neliöitä. Se on ennen kaikkea ihmisten kasvua – sitä, että arjen johtaminen toimii silloinkin, kun minä en ole paikalla. Ymmärsin, että tarvitsemme rakenteet, ettei perheyrityksen arvot hajoa kasvun myötä”, Kari avaa.
Johtamisjärjestelmä tukemassa kasvua
Kari on osallistunut Trainers’ Housen henkilökohtaisiin valmennuksiin sekä Kotipizza-ketjun järjestämään Mestariluokka-valmennusohjelmaan, joka tähtäsi liiketoiminta- ja johtamisosaamisen kehittämiseen. Valmennusohjelma oli suunnattu yrittäjille, joilla on useampi Kotipizza-ravintola johdettavanaan. Valmennusten myötä Kari on rakentanut johtamisjärjestelmän, joka mahdollistaa ihmisten kasvun.
Yrityksen kasvu vaatii johtajuuden kasvua
“Tiesin, että yrityksen kasvu vaati kasvua myös johtajana. Halusin rakentaa tulevaisuutta, jossa ihmiset tietävät roolinsa ja saavat tilaa kasvaa. Halusin myös varmuutta omaan johtamiseeni – että teen oikeita asioita ja rakennan yrityksen tulevaisuutta pitkäjänteisesti”, Kari jatkaa.
Riiholan perheyrityksessä tämä tarkoitti sitä, että jokaisella kaupungilla on oma ravintolatoimintojen esihenkilö, ja jokaisella ravintolalla oma päällikkönsä. Ravintolapäälliköt ovat avainasemassa: he eivät vain johda arkea, vaan jalkauttavat koko yrityksen kulttuuria omiin tiimeihinsä. He rakentavat luottamusta, siirtävät arvoja ja mahdollistavat yhdessä oppimisen.
“Aiemmin tein paljon päätöksiä kokemuksen pohjalta, mutta nyt hyödynnän systemaattisesti työkaluja ja mittareita. Lopulta kaikki palaa ihmisiin – siihen, miten hyvin ravintolapäälliköt saavat tiimit pelaamaan yhteen ja viemään kulttuuria käytäntöön”, Riihola summaa.
Kiinnostuitko?
Jätä meille jälki itsestäsi, niin olemme yhteydessä ja jutellaan tarkemmin. Voit myös varata ajan keskustelulle Trainers' Housen konsultin kanssa.
Meiltä auttamassa