Kasvusysteemin rakentaminen Asiakastapaamisten sopiminen Markkinakartoitus Strategian toimeenpano Johtaminen ja esihenkilötyö Asiakaskokemus Myynnin ja myyjien johtaminen Neuvottelu- ja esiintyminen Henkilökohtainen kasvu

    Intohimona tarinallistaminen sekä neuvottelu- ja vaikuttamistaidot.

    Arto Heimonen,

    Toimitusjohtaja

    Ota yhteyttä
    Arto Heimonen

    Mikä saa ihmisen pihtaamaan tai antamaan parastaan?

    Arto on työskennellyt Trainers’ Housella vuodesta 2009 ja toimitusjohtajana vuodesta 2013 asti. Esihenkilötehtävissä hän on toiminut yli 30 vuoden ajan sekä eri toimialojen yritysten toimitusjohtajana tai P&L -vastaavana yli 20 vuotta.

    Valmentajana Arton intohimon kohteena ovat strategian toteutus, johtamisjärjestelmät, tarinallistaminen sekä neuvottelu- ja vaikuttamistaidot.

    Arto tekee paljon yhteistyötä asiakkaidemme johtoryhmien sekä hallitusten kanssa strategian toimeenpanoon ja kulttuurimuutoksiin tähtäävissä hankkeissa sekä vetää myös strategiaprosesseja.

    Intohimoprojektina Artolla on työn alla Älykäs neuvottelu, viisas vaikuttaminen –niminen kirjakin, jonka on tarkoitus ilmestyä helmikuussa 2026.

    Vuosien varrella Arto on päässyt työskentelemään useilla eri toimialoilla. Kysyttäessä tutuimmista toimialoista lista on pitkä: pankki, vakuutus, varainhoito, vähittäiskauppa, erikoisliikkeet, teollisuus, majoitus, liikenneasemat, muoti, terveydenhoito, lääketeollisuus, hoitoala, muu palveluliiketoiminta, ICT, maatalous, asianajotoimistot, pääomasijoittajat, keskusliikkeet, konekauppa, tukkuliikkeet, puolusteollisuus… Ehkä saat jo kiinni, että vuosien varrella kokemusta on kertynyt.

    Alun perin Siilinjärven Pöljän kylältä kotoisin oleva Arto on koulutukseltaan juristi sekä Executive MBA. Vapaa-ajalla Arto on intohimoinen metsästäjä ja kalastaja. Elämää rikastuttaa vaimo, kaksi poikaa ja kolme koiraa – kaikki rakkaita.

    Artolle on jäänyt mieleen eräs valmennus, jossa hän kertoi anekdootin. Paikalla ollut johtaja palasi Artolle viiden vuoden päästä ja sanoi, että kysymys ei jättänyt häntä rauhaan: mikä saa ihmisen pihtaamaan tai antamaan parastaan? Johtaja kertoi päivittäin pohtineensa tätä ja myös vaikeiden päätösten äärellä. Tämä menestynyt johtaja kertoi, että ajatuksesta on tullut niin rakas, ettei hän luovu siitä koskaan.

    Esimerkiksi heitä Arto on auttanut

    _MG_1988

    DNA - Uusia asiakkaita ja mahdollisuuksia

    ”Halusimme lisätä voimavaroja uusiin asiakkuuksiin ja mahdollisuuksiin. Valitsimme Trainers’ Housen uusasiakashankinnan kumppaniksemme, koska tiesimme että heillä työskentelee yli 100 henkilöä uusasiakashankintapalveluissa. Trainers’ House toimii meille pitkäjänteisenä kumppanina ja heidän lähestymistapansa on erilainen kilpailijoihin verrattuna, kertoo DNA:n myyntijohtaja Harry Sjögren.

     
    Lue lisää
    juy

    Jyväskylän Yliopisto - Strategian rakentaminen sidosryhmien avulla

    "Tarvitsimme rivakan kumppanin dynaamisella otteella, joka pysäyttäisi pitkään velloneen strategiatyön ja pistäisi toimeksi. Saimme Trainers’ Housen valmentajalta näkemyksellisyyttä ja riittävän vakuuttavaa senioriteettia. Minulla oli luottamus, että kun Trainers’ Housen valmentaja on mukana, niin hanke lähtee onnistumaan”, Jyväskylän Yliopiston henkilöstöjohtaja Katja Sorri kertoo.
    Lue lisää
    Th-case-Ponsse-some-1920x1080

    Yksi Ponsse

    ”Yksi Ponsse on muodostanut yhteisen kielen ponsselaisten ajattelulle. Tietoisuus Yksi Ponsse -periaatteista on noussut henkilöstön keskuudessa ja ihmiset keskustelevat juuri niistä asioista, mistä pitääkin. Yhteistyö on luonut ajattelutavan, jossa mietitään aiempaa enemmän, kuinka toimintatapoja voisi kehittää”, Paula Oksman, Ponssen henkilöstöjohtaja kertoo.

    Lue lisää
    Praecom-kuva

    Praecom - Uuden strategian todeksi eläminen nopeammin ja varmemmin

    Älykkäitä työ- ja asiakasympäristöjä toteuttavalla Praecomilla oli käsissään ongelma. Kasvuyrityksessä huomattiin, että strategiset suuntaviivat tuntuivat löytyvän vain toimitusjohtaja Miika Liljedahlin päästä. Ympärillä olevat kollegat eivät kuitenkaan olleet ajatustenlukijoita – strategia täytyi saada siirrettyä henkilöstölle. Samalla toimitusjohtajan hallitsemaa päätöksentekokykyä haluttiin hajauttaa.

    Lue lisää
    ArtoHeimonen

    Ota yhteyttä: