Kasvusysteemin rakentaminen Asiakastapaamisten sopiminen Markkinakartoitus Strategian toimeenpano Johtaminen ja esihenkilötyö Asiakaskokemus Myynnin ja myyjien johtaminen Neuvottelu- ja esiintyminen Henkilökohtainen kasvu

    Hanna aloitti Trainers' Housella suoraan eskarista.

    Hanna Finnilä,

    Konsultti

    Ota yhteyttä
    Hanna Finnilä

    Sydän sykkii myynnille

    Hanna Finnilä on ollut Trainers’ Housella jo kohta 19 vuotta töissä (eli aloittanut hommat suoraan eskarista päästyään). Konsulttina hän on johtanut ja valmentanut asiakkaita läpi monenlaisten strategisten muutoshankkeiden, joissa kulttuuria on muovattu haluttuun suuntaan ja strategia viety arjen teoiksi.

    Isoissakin muutoksissa on usein kyse lopulta yksinkertaisista asioista: muutos tulee tarinallistaa, jotta siihen saa joukot mukaan. Tämän jälkeen muutos puretaan tekemiseksi ja viritetään johtamisjärjestelmä sekä taidot tukemaan onnistumista. Näiden jälkeen muutos on enää jännittävää jankuttamista ja läpinäkyvää johtamista, parhaimmillaan one2one-tasolla.

    Koska Hanna rakastaa myyntiä ja asiakastyötä, hän löytää itsensä usein myös kaupallisista kehityshankkeista. Hän on auttanut yrityksiä hiomaan myynnin käytäntöjä, johtamista ja asiakashankintamalleja monilla toimialoilla: teollisuudessa, hoitoalalla, telecomissa ja logistiikassa. Lindström, Attendo ja Ericsson ovat esimerkkejä asiakkaista, joiden kanssa Hanna on tehnyt vaikuttavaa yhteistyötä.

    Hanna on löytänyt itsensä kaksi kertaa myyntirankingin paalupaikalta ja tehnyt miljoonia euroja omaa myyntiä. Häntä ajaa eteenpäin halu oppia uutta, myös silloin kun epävarmuus nostaa päätään. “Ei musta ainakaan myyjää tuu”, hän ajatteli aikoinaan. “No emmä ainakaan valmentaa osaa.” Nyt hän tekee molempia.

    Työn lisäksi Hanna saa inspiraatiota kotona: hän yrittää kasvattaa maailmassa pärjääviä lapsia – ja on huomannut, että kasvatustyö menee usein myös toisinpäin.

    Fun Fact: Hanna päätyi Trainers’ Houselle töihin, koska Haaga-Helian harjoitteluvaihtoehtoja tarkastellessaan Hanna ja Hannan ystävä Marjut totesivat, että Trainers’ Houselle he pääsevät molemmat. Motiivi sekin – ihan sama mikä firma, kunhan pääsee kaverin kanssa samaan paikkaan. 

    Heitä Hanna on auttanut

    Johanna-Molin-scaled-effectapp

    Eilakaisla – Aktiivisen myyntikulttuurin rakentaminen

    Eilakaisla on tunnettu suomalainen henkilöstöpalveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan rekrytoinnissa ja henkilöstövuokrauksessa. Kun Johanna Molin aloitti myynti- ja markkinointijohtajana vuonna 2023, myynnissä piti tehdä muutos kohti aktiivisempaa ja systemaattisempaa työskentelyä, vieläpä haastavassa markkinatilanteessa. Vaikka vanhoja pitkiä asiakassuhteita oli, Eilakaisla halusi varmistaa, että myynti ei ole yksittäisten asiakkuuksien tai pelkän myyntitiimin varassa.

    Lue lisää
    Fonecta-kuva-effectapp

    Fonecta – 60% myynnin kasvu

    ”On helppo muuttaa myyntiorganisaatiossa provisiomallia, raportointia tai mittaustapaa, mutta entä sen muuttaminen, mitä myyjät tekevät aamusta iltapäivään? Sehän on valtava muutos,” toteaa Fonectan myyntijohtaja Antti Tukia.
    Lue lisää