Kansainvälinen asiakashankinta

     Kasvu ei tunne rajoja. Oletteko tunnistaneet potentiaalin laajentua Suomen rajojen ulkopuolelle – mutta käsiparit eivät riitä? 

    Varaa keskusteluaika
    Ota yhteyttä

    Asiakashankinta ei ole projekti, vaan prosessi.

    Menestys rakentuu systemaattisuudesta,
    rohkeudesta ja pitkäjänteisistä asiakassuhteista.

    Kenelle

    Kenelle?

    Yrityksille, jotka tavoittelevat kasvua kansainvälisiltä markkinoilta:

    Olette jo toimineet Suomessa ja haette kasvua uusilta markkinoilta

    Tarvitsette tunnettuutta uusissa kohdemarkkinoissa

    Myyjien pitää vapauttaa aikaa laadukkaille tapaamisille ulkomailla

    Kaipaatte lisää systematiikkaa ja rohkeutta uusien asiakasehdokkaiden kontaktointiin eri kulttuureissa

    Tarvitsette tukea monimutkaisten myyntiprosessien johtamiseen ja arvolupauksen kirkastamiseen kansainvälisille asiakkaille

    KuvitusH125-120

    Tulokset

    Yhteistyössä keskitymme teidän unelma-asiakkaiden ovien avaukseen

    Kasvatamme myynnin tuloksellisuutta ja liiketoiminnan kasvua laadukkailla asiakaskohtaamisilla kansainvälisillä markkinoilla
    Parempi tunnettuus kohdemarkkinoissa
    Yhteinen, asiakasarvoon perustuva tarina, joka toimii yli rajojen
    Myyjien ajankäyttö kohdistuu tuottavampiin, kaupallisesti merkittäviin tapaamisiin

    Tulokset

    Asiakkaidemme tuloksia

     

    30%

    Liikevaihdon kasvu kansainvälisestä myynnistä (Trimble)

    2x

    Enemmän keskusteluita uusien potentiaalisten asiakkaiden kanssa (Nordic Label)

    100

    Kansainvälisiä päättäjiä, jotka nyt tietävät teistä (Eficode)

    Toteutus

    Miten yhteistyömme etenee

    Liidituotanto

    Tuotamme yhdessä sovittujen kriteerien perusteella yrityslistauksen kiinnostavista toimijoista.

    Trainers’ House etsii listaukselle tarvittavat tiedot kuten päättäjän nimen, tittelin, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.

    Kick-off & tarinan rakentaminen

    Kick-off tilaisuus, johon osallistuu Trainers’ Housen tiimi sekä teidän avainhenkilönne.

    Sovimme yhteistyön tavoitteista, käytännöistä ja aikatauluista (1 h).

    Kirkastamme yhdessä erottuvan, brändiänne ja tunnettuutta vahvistavan arvolupauksen sekä kartoittavat kysymykset (2,5 h).

    Soittötyö ja ensikontaktit

    Soitamme 10 työpäivää valitun kohderyhmän päättäjille – kieli ja kulttuuri huomioiden.

    Sovimme teille tapaamisia sekä keräämme tietoa markkina-alueesta ja sen potentiaalista. Teemme jokaisesta keskustelusta teille tiiviin yhteenvedon ja raportoimme ne teille viikoittain.

    Brändin tunnettuus vahvistuu. Jokainen puhelu on bränditeko.

    Jatkuva kehittäminen ja oppiminen markkina kerrallaan

    Raportoimme viikoittain jokaisen käydyn keskustelun kommentteineen.

    Käymme ohjausryhmissä läpi, miten tapaamiset ovat sujuneet, mitä dataa olemme asiakkailta keränneet ja mihin resursseja kannattaisi seuraavaksi keskittää.

     

    Mitä asiakkaamme kertovat:

     "Trainers’ House auttoi meitä rakentamaan systemaattisen mallin, jolla kasvatimme kansainvälisen myynnin liikevaihtoa yli 30 %. Yhteistyö toi meille aivan uuden tason tunnettuutta kohdemarkkinoilla."

    Teemu Möykkylä Business Development Manager, Trimble

     "Eficode kasvaa kansainvälisesti, ja Trainers’ House on ollut meille tärkeä kumppani uusien päättäjäverkostojen rakentamisessa Euroopassa." 

    Heikki Hämäläinen Myyntijohtaja, Eficode

    ”Kansainvälinen uusasiakashankinta vaati meiltä rohkeutta ja resursseja. Trainers’ Housen avulla tuplasimme tapaamiset uusien asiakkaiden kanssa Pohjoismaissa.

    Ei meillä ollut ketään, joka olisi ehtinyt käydä kaikkia Ruotsin elintarvikeyrityksiä läpi ja kysyä, onko heillä ollut ongelmia tarraetikettien toimittajien kanssa.

    Projektin aikana Trainers’ Housen sopimista asiakastapaamisista kotiutui Nordic Labelille kolme merkittävää asiakasta. Lukumäärä voi tuntua ensisilmäyksellä pieneltä, mutta toistuvan kaupan asiakkuuksien arvo kompensoi määrää.’’

     

    Heikki Kotala Toimitusjohtaja, Nordic Label

    Asiakkaidemme kasvutarinat

    Trimble – Kansainvälisessä myynnissä onnistuminen

    ”Harva myyjä jaksaa tehdä tarpeeksi kylmäsoittoja, että saa sen 10-20 tapaamista itselleen sovittua. Varsinkin englanniksi tai ruotsiksi – yksi sovittu tapaaminen saattaa vaatia jopa 30 soittoyritystä”, Trimblen Business Development Manager Teemu Möykkylä toteaa.

    Lue lisää

    Nordic Label – Uuden markkinan valtaus

    Paperiteollisuuden työtaistelu Suomessa synnytti merkittävän tarramateriaalien toimitusketjun häiriön, johon tarrapainajat erityisesti Ruotsissa eivät olleet varautuneet. Laadukkaiden etikettien ja tarramateriaalin saatavuuspula avasi Nordic Labelille oven uuteen markkinasegmenttiin.

    Lue lisää

    Eficode – Kasvun kumppani

    Eficode ja Trainers’ House lähtivät yhteistyöhön myynnin kehittämisen tiimoilta jo vuonna 2008. ”Sittemmin Trainers’ Housesta on tullut meidän kasvun kumppanimme”, Eficoden myyntijohtaja Heikki Hämäläinen kertoo.

    Lue lisää

    Varaa aika

    Kuulostaako siltä, että meidän kannattaisi keskustella?

    Varaa 30 min aika konsulttimme kanssa, niin sparraillaan teidän tilanteestanne. Tapaaminen on maksuton.

    Katso myös