Case: Gigantti – Yritysmyynnin läpimurto


Gigantti on tuttu lähes kaikille, mutta vielä jokin aika sitten Gigantilla oli salaisuus – nimittäin se, että Gigantti tekee myös yritysmyyntiä.

Lähtötilanteessa Gigantin yritysmyynnillä ei ollut yhteistä toimintatapaa, eikä myynnin tekeminen ollut proaktiivista. Yritysasiakkaalle saattoi selvitä vasta myymälän kassalla, että he voivat luoda myös yritystilin, jonka kautta asiointi on vaivattomampaa.

”Olemme tunnettuja myymälöistämme, joissa odotamme, että asiakkaat tulevat luoksemme. Kun halusimme viedä yritysmyynnin uudelle tasolle, meidän piti olla myös proaktiivisia asiakkaan suuntaan. Meillä ei ollut proaktiivista myyntimallia, ja tätä aloimme mallintaa Trainers’ Housen kanssa – mikä on tekemisen taso ja kuinka se tapahtuu?”, Jarno Sainio avaa.

Läpimurto-lähetyksessä Gigantin yritysmyynnistä vastaava johtaja Jarno Sainio kertoi, miten yritysmyynnin lukko avattiin, ja miten tekeminen on räjäytetty aivan uudelle tasolle. Katso Läpimurto-lähetyksen haastattelu yllä olevalta videolta.

Onko teidän myynnillä yhteinen toimintatapa – tai voisiko aktiivisuutta kehittää?